Końcowym celem pracy każdego przedsiębiorstwa gastronomicznego jest sprzedaż wyprodukowanych artykułów spożywczych. Tyczy się to zarówno restauracji, cukierni, czy piekarni, jak i wszystkich innych lokali, gdzie produkowana jest żywność. By klient kupił dany produkt, musi zostać do tego najpierw odpowiednio zachęcony. Niezwykle ważna w procesie sprzedaży jest więc właściwa ekspozycja wyrobów, tak by kusiły one swoim wyglądem potencjalnego konsumenta. Spełnić to zadanie pomagają witryny ekspozycyjne.
Czym jest taki sprzęt?
Witryny ekspozycyjne pozwalają na pokazanie przygotowanych dań, pieczywa, czy wyrobów cukierniczych od jak najlepszej strony. Są to po prostu przeszklone szafy, dostosowane do rodzaju przechowywanej żywności. Urządzenia takie zwiększają sprzedaż, poprzez przyciągnięcie wzroku klienta i skupienie go najlepszych cechach wyrobu. Są one oświetlone od wewnątrz, by podkreślać wszystkie zalety sprzedawanego produktu – jego barwę, konsystencję, zdobienia i wiele innych. W zależności od rodzaju żywności mogą to być zarówno witryny grzewcze, jak i urządzenia chłodnicze.
Do przechowywania jakich wyrobów najlepiej nadają się witryny ekspozycyjne?
Urządzenia te nie narzucają ograniczeń do rodzaju przechowywanej żywności. Ważne jest jedynie by warunki, jakie panują wewnątrz urządzenia, odpowiadały wymogom przechowywanego produktu. Sprzęt ten świetnie nadaje się do cukierni, gdzie konieczna jest ekspozycja ciast, tortów, lodów, czy wszelkich innych rodzajów deserów. Równie dobrze sprawdzą się też w piekarniach – odpowiednio dobrane modele pozwalają na przechowywanie pieczywa i innych wypieków.